2008. december 17., szerda

Sajtos kelbimbó



Mint oly sokszor, ez az étel is úgy született, hogy nem volt kedvem kimozdulni itthonról, és az itthon fellelhető alapanyagokból kellett kitalálni valami ehetőt. Na jó, ez így nem teljesen igaz, hiszen rendes körülmények között kelbimbó nincs a kamrámban, mivel ez egyáltalán nem tartozik a kedvenc zöldségeim közé, azonban időről időre megpróbálkozom valamivel. Ezért vettem is nemrég, de napokig csak kerülgettem, mire rászántam magam, hogy na jó, akkor ma együnk kelbimbót. Szeretném megszeretni, hiszen olyan takarosak a kis minikáposztácskák. Jó, persze, a darált húsos rakott kelbimbó az finom, de én valami hústalan verzióját szeretném kikísérletezni.
Ilyen próbálkozásaim egyike ez a sajtos kelbimbó, ami igen egyszerűen elkészíthető, ámde finom lett.
így csináltam:

220 fokra előmelegített sütőbe tettem egy kis lapos hőálló tálba a kelbimbókat, amiket meglocsolgattam olajjal, borsot tekertem rá és megsóztam. Kb húsz percig sütögettem időnként megforgatva őket, minek köszönhetően szépen megpirultak kívülről, belül azonban még csak félig készültek el. Ekkor felöntöttem egy kevés alaplével, meglocsoltam joghurttal, amibe előzőleg egy kis fokhagymát is kevertem, és gouda sajtot reszeltem rá – épp ez volt itthon, de más, nem túl markáns ízű sajttal is lehet próbálkozni. A sütő hőmérsékletét csökkentettem 180 fokra, és addig sütöttem, amíg a sajt is szépen megpirult. Ezalatt a kelbimbók is megpuhultak, miközben megőrizték szép zöld színüket és frissességüket.
Bár ez a fotón nem látszik - nem egy fotogén étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése