2008. december 23., kedd

Bánatos rakott karfiol



Most egy ilyen különleges életképpel illusztrálom a bejegyzést: Peti rajzol!!! :))

De akkor miért vagyok lelombozódva? Mert bár hetek óta nagy titkosan szerkesztem ezt a főzős blogot Tominak és Borinak karácsonyra, és mindent elkövettem az inkognitó érdekében, de ma Bori mégis idetalált a neten. De én voltam a hülye: nem voltam mégsem eléggé körültekintő. Hát mindegy. Folytatom.

Nnnna. Akkor tehát a rakott karfiol receptje:

Sós vízben félig megfőzzük a rózsákra szedett karfiolt- mondjuk karfiol al dente :)).
Közben megfőzzük a ragut: Hagymát üvegesre pirítunk, aztán hozzáadjuk a darált húst. Én ma marhahúsból csináltam, de bármilyen soványabb húsból jó. Kicsit pirítjuk, aztán zúzott fokhagymával még pár másodpercig pirítjuk. Kevés pirospaprikát szórunk rá, és egy kis összevágott paradicsomot, majd hús-alaplével felengedjük. Hála Gyulának, aki behozta családunk köztudatába az alaplé fogalmát. Azóta mindig van lefagyasztva.
Lassú tűzőn puhára pároljuk a húst.
Kivajazott tűzálló tálba először egy réteg karfiolt teszünk, aztán húsragut, és rá egy réteg besamelt.
Ja, hogy a besamel.....
Kb egy nagy kanál vajat felforrósítunk, és két kanál lisztet gyorsan elkeverünk benne. Kb fél liter forralt tejjel azonnal felöntjük, és addig keverjük, míg abszólút sima és sűrűbb lesz.
Na és ezt tesszük aztán a ragura.
Aztán megint karfiol, ragu, besamel, stb.
Az utolsó rétegre simítunk egy kis tejfölt, rászórunk némi zsemlemorzsát, aztán készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése