2008. december 25., csütörtök

Kétfajta krumplisaláta


A kacsapecsenye mellé Ali kérésére kétfajta krumplisalátát készítettem, mert ő a hagymás ecetes verziót szereti, én meg - sajnos - a majonézeset.
Sőt, bevallom, én a prosztó univer majonézzel szeretem legjobban, méghozzá a következő módon elkészítve:
A krumplit héjában megfőzzük, de ne legyen túl puha. Ha langyos, hámozzuk meg és vékonyan szeleteljük fel. Közben megcsináljuk a mártást: Majonézt nyomunk egy nagy tálba, tejfölt keverünk hozzá. Lilahagymát karikázunk fel, és ezt is belekeverjük. Csemegeuborkát apróra darabolunk, és a mártásba keverjük. Én az uborka levéből is szoktam még hozzáönteni, hogy lazább és hígabb legyen a majonéz. Ezen kívül néhány felszeletelt főtt tojást is szoktam bele tenni. Megsózzuk, borsozzuk. Végül óvatosan, hogy ne törjenek össze a szeletkék, hozzáforgatjuk a krumplit is.

És a hagymás krumplisaláta:
Hagyományos salátalevet készítünk ecetből, vízből, sóból és cukorból. Tényleg igaz, hogy járt utat a járatlanért... Én hagyományos ecettel szeretem, de most kipróbáltam egy állítólagos autentikus receptet, ami borecetet javasol. Nekem azzal nem ízlik. Szóval ha az itthoni ízekre vágytok, ti se azzal készítsétek.
Aztán beleszórjuk a vékony szeletekre vágott főtt, de azért még némiképp kemény krumplit, és majdnem ugyanannyi felkarikázott lilahagymát. Szóval jó sokat. Legalább egy napig érlelődjön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése