2008. december 22., hétfő

Muffin



Nem vagyok egy sütőbajnok, ahogy azt jól tudjátok. Ezért, mivel szerintem nem sütök jókat, így inkább nem is sütök. Tulajdonképpen elsősorban azért nem szeretek sütni, mert abban nem lehet kreatívkodni, újítani, variálni. Egy az egyben úgy kell mindent megcsinálni, ahogy az a Nagy Konyvben meg van írva, és az engem baromira nem érdekel. Márpedig ha attól eltér az ember, akkor nem jon fel, nem sül meg, egyszóval nem sikerül, szóval kudarc.
Jó, tudom, ha néha felülkerekedek mindezen, bárhogy sikerül is, öt perc alatt mégis elfogy. Most a Peti rágta a fülemet hetek óta, hogy süssek végre muffint, hát megtettem.
Egyszer régen véletlenül sikerült egy tökéletes muffin tésztát kikevernem és megsütnöm.
Sajnos nem jegyeztem fel. Hát hiába, akkoriban még nem volt blogom ugyebár...
Így azóta csak botorkálok, keresem az igazit. Ez, amit Petinek most sütöttem, nem volt az. Az íze nagyon finom lett, de az állaga nekem nem tetszett. Túl tömör lett, és én a nagyon laza, omlós, levegős tésztát szeretem. Illetve szeretném, már ha persze szeretném az édességet, de ugye ez vita tárgyát képezi a családban....
Nos, mindenesetre megígérem, hogy még próbálkozom, és ideírom az igazit, ha meglelem.
Addig is álljon itt ez a középszerű muffin recept:

# 1 citrom reszelt héja
# 16 dkg sima liszt
# 12,5 dkg vaj, vagy sütőmargarin
# 12 dkg cukor
# 2 db tojás
# 1 kávéskanál sütőpor
Elkészítés : A sütőt 200 fokra előmelegítjük. A liszthez keverjük a reszelt citromhéjat és a sütőport. A vajat vagy margarint krémesre keverjük a cukorral. Hozzáadjuk a tojást, és tovább keverjük. Beledolgozzuk a lisztet és a sütőport. A megfelelő muffin formába töltjük és 10 - 15 percig sütjük.
Adott esetben csokidarabkákat kevertem bele, mert ez volt a megrendelő kívánsága.

Ha valakinek, aki idetéved, van otlete arra nézve, hogyan érhetnék el omlósabb, levegősebb tésztát, és ideírná, azt a családom nevében nagyon szépen megkoszonném. Így addig csak dereng, hogy valószínűleg tobb zsiradékot kell hozzáadni.... de nem biztos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése