2009. április 4., szombat

Sajtsaláta a szesztilalom jegyében


Ma estére buliba invitáltak bennünket, és vinni kell némi kaját. Mivel a chicagói szesztilalom feloldásának nyolcvanadik évfordulóját fogjuk megfelelő korhű öltözetben hangulatos swing mellett megünnepelni, úgy gondoltam, hogy egy tartalmas (=masszív) saláta megfelelő alapot biztosít majd az elfogyasztott alkohol mellé.... :)
Így ezt a teljesen egyszerű de nagyon ízes-zamatos sajtsalátát készítettem.
Előszöris elkészítettem az öntetet: a majonézt összekevertem a tejföllel, hozzáadtam a nagyon apróra vágott lilahagymát, nagyon picit megsóztam és frissen tört zöldborsot szórtam bele.
Azután kis kockára vágtam a különböző sajtokat. Ez persze ízlés dolga, de nekem a következő kombó már régóta tuti megoldást biztosít: füstölt karaván, rokfort, ementáli és trappista került ebbe a verzióba. Jócskán daraboltam bele megtisztított almát, szaggatott jégsalátát, uborkát, pritamin paprikát, és ami a lelkét adja: igen sok zellerszárat. Szórtam bele némi olajbogyót és durvára aprított dióval és petrezselyemmel koronáztam meg a legvégén.
Most aztán már folyhat Hencidától Boncidáig a sárga lé!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése