2009. április 9., csütörtök

Borsófőzelék


Nekem igazán nem okoz gondot, hogy kitaláljak nemlétező kajákat, de ha hagyományos ételeket kell a nagykönyv szerint elkészíteni, akkor rögtön inamba száll a bátorságom. Úgyhogy azt gondoltam, Bori, talán neked sem árt, ha tök egyszerű főzelékek receptjei is össze vannak itt gyűjtve. És mivel tavaszi szünet van, Petinek ebédet kell főzni, hát erre remek megoldás a zöldborsó főzelék.
Lássuk hát, hogy csinálom én a borsófőzeléket.
Ma mirelitből főztem, így is finom, de persze a hüvelyből frissen kifejtett az igazi. Mirelitből nekem legjobban az Iglo terméke jött be: az garantáltan finom zsenge borsót tartalmaz.
Kis vajon először megpároltam a borsót, majd felöntöttem víz és tej keverékével, és puhára főztem. Megsóztam, és ha nem elég édeskés magától a borsó, én mindig teszek bele még egy kis cukrot. Aztán gyorsan kevergetve két evőkanálnyi lisztet szórtam bele, így sűrítve be a főzeléket, amit aztán megszórtam petrezselyemmel.
Jó dolog a borsófőzelék, de a legeslegjobb, hogy olyan szép idő van már, hogy a fűben kucorodva lehet ebédelni! :)

1 megjegyzés: