2009. január 26., hétfő

Sült pisztráng citrom mártással


Van hogy fél évig nem jut eszünkbe halat enni, most az utóbbi napokban pedig többször is hal került az asztalra. Két szép pisztráng már régóta várakozott a fagyasztóban, most végre eljött az idejük.
Beirdaltam a halakat, és a réseket igyekeztem minél jobban bekenni fűszervajjal (petrezselyem, só, fokhagyma). Tepsibe tettem őket, és kivételesen édes fehér bort öntöttem alá, mert ezzel a lével még szándékaim voltak. Ráfacsartam két citromot, és egy fej félbevágott fokhagymát tettem melléjük (hmm, az egész fejet én ettem meg egyedül!). Lefedés nélkül, kb fél óra alatt sült meg 180 fokon.
A levet átöntöttem egy serpenyőbe, és tettem még bele az édes borból, és még egy citrom levét belecsavartam. Kiforraltam, majd egy kis liszttel sűrítettem, végül 25 ml tejszínnel öntöttem fel.

1 megjegyzés: