2009. január 2., péntek

Pizza




Sikerült pont elcsípni Tomiék hazajövetelét és a pizzasütést.
Én mindig Stahl Judit zöld színű könyvéből csinálom a pizzatésztát, szerintem az a tuti.
íme az ő receptje:

1 kg liszt
2 csapott evőkanál só
1 evőkanál szárított oregano
frissen őrolt feketebors
2 tasak szárított élesztő vagy egy kocka igazi - én utóbbival szoktam
2 teáskanál cukor
6 deci langyos víz
6 evőkanál olívaolaj

Az elmorzsolt élesztőt a lisztbe keverjük, aztán összekeverjük a többi hozzávalóval.
Jól összegyúrjuk a tésztát, és órákig pihenni hagyjuk. Ettől hatalmasra megnő.
Másnap, vagy ha már eleget kelt, kis bucikra osztjuk a tésztát.
Mi vékonyan szeretjük a pizzát, szóval én ebből a kilónyi mennyiségből hat tepsi pizzát szoktam csinálni, tehát hat kis bucit gyártok. Azok szépen kelegetnek, és ha eljő az idejük, kinyújtom őket. Méghozzá hajszálvékonyra.

Pizzaszósz:
Ehhez a mennyiséghez én másfél doboz hámozott-darabolt paradicsomkonzervet szoktam használni. Plusz 2 teáskanál szárított oregánó vagy bazsalikom, 6 gerezd fokhagyma összezúzva, 4 evőkanál olívaolaj, só, bors. Jól összekeverjük, és rákenjük a kinyújtott pizzákra. Én kézzel szoktam, csak semmi faxni.

és mindenki azt szór rá, amit szeret. de ha ehhez is szeretnétek javaslatokat, csak szóljatok.
250 fokos sütőben kb 15 perc alatt jól megsütjük.
Szóval nem egy nagy szám - de nagyon jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése