2009. január 10., szombat

Fűszeres csirkeszárnyak salátával és pikáns mártással


Néha megfordul a fejemben az a kósza és gyorsan elillanó gondolat, hogy mi lenne, ha vega lennék? Hát, hiába szeretem nagyon a zöldségeket, van egy-két húsétel, ami miatt azt hiszem, sose leszek az. Bármily meglepő, a ropogósra sült csirkeszárny az egyik ilyen ok. Imádom csak úgy simán, natúr kisütve is, de most egy turbó változatát csináltam, és ez is ellenállhatatlan.
Egy barbecue-szószhoz hasonló, de persze mégsem olyan szósszal pácoltam be a szárnyakat:
Kivételesen ketchup felhasználásával készült ez a máz, belenyomtam még 6 gerezd fokhagymát, worchester szószt, szójaszószt, olívaolajat, kevés sót és borsot, és persze chilit. Ezzel kenegettem be a feldarabolt szárnyakat és legalább fél napig benne hagytam őket. Természetesen még tovább még jobb. Aztán amikor már elég éhesek voltunk, kisütöttem a darabkákat forró olajban.
Közben a maradék pácléből mártást készítettem: A fűszeres olívaolajat feltettem melegedni, és hozzádobtam egy kis felkarikázott újhagymát. Kis vízzel és nagyon pici citromlével felöntöttem, kicsit főztem benne a hagymát, aztán hozzáöntöttem a tejszínt és ezzel is rottyintottam rajta még egyet. Ízlés szerint lehet még sóval-borssal ízesíteni.
Hajszálvékonyra szelt krumplit sütöttem mellé a fűszeres olajban, ami kellően átvette az ízeket és jó ropogós lett.
A salátát nem írom le, mert minek: sima joghurtos vegyes saláta, mindenki azt dobál bele, amit szeret.

1 megjegyzés:

  1. naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    ez már komolyan gyilkosság. nem elég a mami pogácsája majd a lasagna most meg jöttök itt a csirkeszárnnyal
    geőőő

    VálaszTörlés