2009. január 10., szombat

Lasagna bolognese


Lasagnát én mindig száraztésztából szoktam csinálni. Ennek megfelelően a sugo-t a szokásosnál sokkal hígabbra csinálom.
Többféle sugo-val szoktam készíteni, most bolognai szósszal főztem.
Pancettát (illetve természetesen kolozsvári szalonna is teljesen jó) összedarabolunk és kisütjük a zsírját. Ezen megdinszteljük a hagymát, majd rádobunk kb fél kilónyi darálthúst és az előzőleg már megreszelt répát (1db) és néhány szál felaprított zellerszárat. kb 6 gerezd fokhagymát is nyomunk bele, és együtt pirítjuk őket, aztán beleöntünk két doboz olasz darabolt paradicsomkonzervet és két deci bort. Ha van alaplé, akkor azzal, ha nincs, vízzel öntjük fel. Sóval, borssal és oregánóval fűszerezzük, és addig főzzük, amíg a hús megpuhul.
Ahogy az elején is írtam, száraz tészta esetén sokkal hígabbra kell főzni ezt a szószt, mintha spaghettihez készítettük volna, hiszen szépen magába szívja a tészta a levet, és ebben fog megfőni.
Közben megcsináljuk a bechamelt-t is:
Vajon egy kanál lisztet gyorsan lepirítunk, majd tejjel felöntve addig keverhetjük, míg besűrűsödik.
A tepsi alját kikenjük egy kevés olívaolajjal, majd egy merőkanál sugo-t kenünk szét rajta. Lerakosgatunk egy réteg tésztalapot, aztán rá jön egy adag sogo, majd bechamel, aztán megint tészta, és így tovább. A legfelső tésztarétegre a húsos paradicsomszósz kerüljön, és reszelt parmezánnal megszórva először lefedve sütjük míg a tészta megpuhul, aztán anélkül szép pirosra sütjük.

1 megjegyzés: