2009. január 7., szerda

Hummusz


Már megint egy nagyon egyszerűen elkészíthető, viszont nagyon finom eledel: a hummusz, vagyis a híres-nevezetes közelkeleti csicseriborsókrém. Már ezt a nevet is imádom: csicseriborsó. Olyan népmesei... :)
Sok receptben konzerv csicseriborsó használatát javasolják, de én most inkább megfőztem a szárított termést, csak mert épp ahhoz jutottam hozzá. Ez esetben vagy egy nappal korábban be kell áztatni, akkor 40 perc alatt megfő, de az is jó megoldás, ha nagyon lassan órákig főzzük: előbb-utóbb így is megpuhul.
Tehát megfőzzük a 25 dkg borsót, majd amikor puha, turmixgépben pépesítjük. Annyi főzőlevet öntünk hozzá, amitől lágy krumplipüré állagú masszát kapunk. 2 kiskanál tahini szószt - vagyis szezámolajat - kell beleönteni. Ezen a ponton töredelmesen bevallom, hogy én ezt most nem tettem bele: azon egyszerű oknál fogva, hogy nem kaptam. No de sebaj, holnap is belekeverhetem még, ha kapok.
(....Jelentem: már másnap van és beletettem!...)Két-három gerezd fokhagymát nyomunk bele, belefacsarjuk egy fél citrom levét, megsózzuk és jól összekeverjük. Tálalásnál kis árkot húzunk a masszába, és extraszűz olívaolajjal meglocsoljuk. Ha épp nincs otthon pita, zöldségekkel is nagyon finom mártogatnivaló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése