2010. május 29., szombat

Kaják kiállításmegnyitóra


Tegnap kiállításmegnyitóm volt, amihez én szolgáltattam a harapnivalót, hogy a kiállításmegnyitókon szokásos kannásbor-pogácsa párosát némiképp felülírjam...
(Na itt nem az Anno-ra célzok: ott nem csak a könyvek igényesek, hanem az ilyen eseményeken felszolgált finomságok is)
No és tegnap annyian kérdezték, hogy ez meg az hogy készült, hát az egyszerűség kedvéért itt szedem össze a recepteket, hogy ne kelljen mindenkinek egyesével leírnom. Két recept volt már itt a blogon, hiszen ezek jól bevált partikaják nálam, hiszen nagy vendégségek alkalmával gyakran készítek cukkinifasírtot és rokfortgolyókat.
Valamint ilyen-olyan kencékkel töltött sajtkosárkákat. Maga a sajtkosár elkészítése itt olvasható, a töltelékeket alább írom le, borzasztó egyszerűek:
SZARDELLÁS AVOKÁDÓKRÉM:
Egy nagyon érett avokádót villával szétnyomkodtam, egy szardellafilét szintén apróra zúztam és hozzákevertem az avokádóhoz. Egy gerezd fokhagymával, pár csepp citromlével, kevés majonézzel és borssal ízesítettem, és összekevertem az egészet.
SAJTKRÉM
Sajtkrémeket gyakran csinálok, mindig egészen máshogy. A tegnapit pl így, nem egy nagy vaszisztdasz:
Két tömlő kempingsajtot, füstöltsajtkrémet és gömböcskés-szemcsés túrót összekutyulok, jócskán teszek hozzá petrezselymet, két gerezd fokhagymát és újhagyma zöld szárát aprítok bele, és egy kicsit megsózom.
A sajtkosárkákhoz még annyit fűznék hozzá, hogy egyrészt tegnap színeztem őket: az egyik fajtát pirospaprikával, a másikat petrezselyemmel kevertem össze, mielőtt betettem volna amikróba.
További nagyon fontos megjegyzés, sajnos saját tapasztalatból mondom. Ezek a sajtkosárkák úgy finomak, ha nagyon ropogósak. Sajnos én idejekorán beletettem a kenceficét, így megpunnyadtak. Tehát csakis rögtön fogyasztás előtt szabad megtölteni, mert a krém eláztatja, megpuhítja a sajtot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése