2009. június 1., hétfő

Sajtkosár - kenceficével töltve


Még régebben ettem egy étteremben ilyen sajtkosárkákat, amik töltve voltak valamivel, az most tökmindegy, hogy mivel, mert itt most magán a kosárkán van a hangsúly. Azóta spekuláltam rajta, hogy megcsinálnám én ezeket itthon is, mert nagyon ízlett, de nem nagyon volt elképzelésem, hogy hogyan.
Aztán most végre találtam egy olasz szakácskönyvet, amelyben leírták a készítés módját, és én aszerint csináltam meg. De ez olyan macerás, hogy biztos, hogy én nem így fcsináltam. Őszerintük ugyanis sütőpapírra kell szórni a reszelt sajtot. De azt elfelejtették közölni a szakácskönyvben, hogy foggal-körömmel kell lepapargatni a sajtról a papírfecniket....
Íme az egyszerűsített megoldás:
Reszelt parmezán vagy ementáli sajtot kör alakban egy tányérra szórunk, és mikróban kb két percig sütjük. Kis idő elteltével, amikor már nem olyan forró, de még képlékeny, egy vastagszájú üveg segítségével megformázzuk a kis kosárkákat. Mindezt addig ismételjük, ahány kosárkára szükségünk van, illetve ameddig cérnánk van...
De megéri próbálkozni vele, mert tényleg nagyon finomak a ropogós sajtkosárkák, arról nem is beszélve, hogy mennyire dekoratív. Szinte bármilyen finom kenceficét lehet bele tölteni. Az enyémbe most padlizsánkrém került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése