2010. május 23., vasárnap

Túrógombóc


Hogy igen ritkán bukkan fel édesség ezen a blogon, az nagyon nem véletlen. Én nem szeretem, ezért nem készítem, mert nem tudom, milyen a jó édesség.
Peti régóta duruzsolta, hogy a túrógombóc így meg úgy....
Hát akkor legyen túrógombóc.
Fél kiló túrót összekeverünk 2 tojással, 13 dkg búzadarával, icipici sóval, és énszerintem két púpozott evőkanál cukorral. (A Recept fél evőkanál!!! cukrot ír, de jaj! Én megízleltem, és úgy vélem, ha már édesség, hát legyen édes!! És szerintem még így sem lett nagyon édes...)
Mindezt összekeverjük és egy óráig állni hagyjuk hideg helyen. Aztán kis gombócokat gyurázunk, és forró, olajos vízben kifőzzük. A lábost néha megrázogatjuk, nehogy leragadjanak a gombócok. Közben zsemlemorzsát pirítunk, illetve elkészítjük a mártást, amivel majd leöntjük a gombócokat. Van, aki fahéjjal szereti, én, ha szeretném az édességet, ezért a mártásért rajonganék :) :
Tejföl, citromhéj, pici citromlé. És jó sok vaníliáscukor!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése