2010. május 11., kedd

Csülkös bableves - vagy valami olyasmi


A hétvégén hatalmas nagyüzem volt nálunk, minden nap vendégseregek jöttek-mentek, főztünk egy csomó finomságot, amit mind elfelejtettem lefotózni. Csak ez a kis csülkös bab maradt itt mementónak.
Csülkös babnak nevezem bár, de nem is az. Megpróbáltam kevésbé energiabombát készíteni, mint az eredeti nagyon finom, ámde masszív étel, ezért a következő trükkökkel enyhítettem a kalóriatartalmán:
Nem csülökből, hanem nagyon sovány füstölt húsból főztem, zsírszegény tejföllel készült és nem rántással, hanem pürésített babbal sűrítettem. Azért lefogyni ettől sem fogunk, de legalább a lelkiismeretem elégedett volt....

Egy nagyobb fej hagymát némi olajon megpároltam, majd gyorsan hozzákevertem a pirospaprikát. Felöntöttem vízzel a lábost és beletettem fűszereket: babérlevelet, köményt, borsot, egy egészben hagyott hagymát és egy fél fej összenyomott fokhagymát, na meg persze a húst és a babot. Szép lassú tűzön órákig elfődögél. Ha valakinek sietős, előző nap áztassa be a babot és kissé főzze elő a húst, de én ráértem. Vacsorára tuti megpuhul minden, ha délben kezdek is hozzá... Amikor már kezdett mutatkozni a puhulás jele, beleaprítottam a zöldségeket, azaz sárgarépát, fehérrépát és egy kis zellert. Mikor minden megfőtt, a húsokat kihalásztam a lábosból. (Amikor csülökkel csinálom, akkor is ugyanígy járok el.) Egy jókora marék babot is kiszedtem, és jó sok tejföllel együtt összepürésítettem, majd visszaöntöttem a levesbe. A húsokat apró kockákra daraboltam és ezek is visszakerültek a többi cucc közé. Mi még petrezselyemmel és apróra vágott nyers lilahagymával szoktuk tálalni.
Iszonyú finom.......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése