2010. május 15., szombat

Lazac spárgával


Vagyis helyesebben spárga lazaccal, ugyanis itt most a spárgán volt a hangsúly. Volt itthon egy kis darab lazac, megsütöttem hát a spárga mellé "köretnek".
Annyira imádom a spárgát, mégis nagyon ritkán készítek. Talán mert oly rövid a szezonja. Á propos: ha valaki netán olvassa ezt, tudja-e, hogy vajon le lehet-e fagyasztani az ínséges téli napokra egy kis friss tavaszt? Én eddig még nem mertem.
Natehát.
A megtisztított (= fás rész levág, ha kell meghámoz) spárgát tepsibe fektettem, és meglocsoltam zsályás fűszervajjal. (Azaz: a vajat felolvasztottam, beleaprítottam a zsályát - egyenesen a kertből -, egy gerezd fokhagymát, sót, borsot, pici cukrot tettem bele.) Betoltam a sütőbe, és 200 fokon kb fél óráig sütöttem.
Az utolsó öt percben elkészítettem a lazacot is. Itt meg kell jegyeznem, hogy életem legjobb grillezett lazacát egy hónapja Svédországban ettem egy kocsmában. (Azért hangsúlyozom, hogy grillezett, mert én a lazacot nyersen szeretem a legjobban.) Az emlék alapján próbáltam megcsinálni, sajnos természetesen meg sem közelítette azt.
A lazacszeleteket durvára őrölt rózsa-és feketeborsba forgattam, és oldalanként 3-3 percig grilleztem, hogy kívül ropogósra süljön, belül azonban szép rózsaszín maradjon.
Fokhagymás majonézzel tálaltam, amibe pár csepp citromot is csepegtettem.

2 megjegyzés:

  1. Merényi Ágnes2010. május 15. 13:45

    Nyugodtan fagyszd le, én megpucolva és kis darabokra vágva több zacskónyit elteszek a mélyhűtőbe minden évben. Általában levesnek használom, de előfordul, hogy salátának vinaigrette-tel vagy sajtmártással is megcsináltam már télen. Biztos egészben is lehet, akkor sonkába is tekerheted. M. Á.

    VálaszTörlés
  2. Ez jó hír, köszönöm szépen, Ági! :)

    VálaszTörlés