2010. június 23., szerda

Csápáti


És végül, de egyáltalán nem utolsó sorban minden indiai menüsor elengedhetetlen hozzávalója, a számos indiai kenyérféleség egyike. Ez esetben a Csápáti.
Itt most direkt tértem el kicsit a szakácskönyv receptjétől, de nekem ez így, ahogy én csináltam, nagyon bejött. A szakácskönyv aszongya, hogy keverjünk össze 100 g teljes kiőrlésű és 100 g finomlisztet 150 ml vízzel. Eddig én is így csináltam. Azonban én hozzákevertem a tésztágoz 100 g olvasztott vajat is. A könyv szintén használ 100 g olvasztott vajat, azonban ezt nem a nyers tésztához keveri eleve, hanem utólag keni rá a kisült lepénykékre. Az én verziómmal lágyabb, így befogadóbb tészta az eredmény, amivel jobban lehet tunkolni a finom szaftos ételeket.
Tehát ha mindezeket még egy csipetke sóval összekeverjük és jó lágy tésztát kapunk, osszuk nyolc egyenlő részre, és nyújtusk ki vékonyra a korongokat. Egy tepsit forrósítsunk fel, és oldalanként süssük a lepénykéket addig, amíg megjelennek rajta ezek a szép barna odasült pöttyök. Sülés közben gyönyörűen felpuffad a tészta, ez remek, mert ennek köszönheti majd a laza jellegét akkor is, amikor kihűlve összelappad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése