2009. május 21., csütörtök

Padlizsános zöldségragu



Valami jófajta zöldséges kulimászt óhajtottam kotyvasztania hűtőben fellelhető zöldségekből, de amikor hozzáfogtam, még nem volt elképzelésem, hogy milyen irányba induljak. Mire aztán felocsúdtam mélázásombból, rájöttem, hogy véletlenül egy korrekt gombás-padlizsános lecsót sikerült főznöm :). Sebaj, sőt!, a lecsót minden formában imádom.
Olívaolajon megfonnyasztottam két nagy fej karikára vágott hagymát, majd hozzávágtam négy db zöldpaprikát és egy kaliforniait, és amikor mindez kissé megpirult, meghintettem pirospaprikával, majd hozzáadtam két db héjastul felkarikázott padlizsánt és negyed kg szeletelt gombát. Megsóztam, borsoztam, és óvatosan pároltam, nehogy leégjen. A padlizsán felszívta a gomba által eresztett levet, így főzés közben (az "igazi" lecsóval ellentétben) iciripiciri vízzel mindig pótolni kellett a levet. Aztán hozzáadtam a négy db meghámozott-felkockázott paradicsomot, és ezzel együtt készre főztem. A legvégén egy kis fokhagymát is nyomtam bele.
Az a tervem, hogy ezt a kiváló zöldség-alapot még sok mindenre fel fogom használni - ha el nem tűnik addig észrevétlenül....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése