2009. május 27., szerda

Joghurtos krumplisaláta mindenféle földi jóval


Ez a tartalmas és laktató, mégsem túl kalóriadús krumplisaláta nagyon jó kis nyári eledel.
Kb fél kiló krumplit alaposan megsikáltam, majd úgy ahogy volt, héjastul nagyobb kockákra vágtam és sós vízben megfőztem. Persze nem muszáj héjastul, aki nem lusta, mint én, az meg is hámozhatja a krumplit, az eredmény szempontjából mindez lényegtelen. Amíg főtt, két kaliforniai paprikát betoltam a sütőbe, és kb fél óráig sütöttem, majd fedeles edénybe zártam. Mindeközben megcsináltam az öntetet: két doboz joghurtot kissé megsóztam, belevágtam két fej új főzőhagymát, borsot tekertem bele és felaprított oregánót (természetesen lehet szárított is, de nekem mindig van a kertben friss, ezért azzal csináltam inkább), és egy pár csepp citromlével összekevertem. A megfőtt krumplit leszűrtem, a paprikákat megtisztítottam és vékony csíkokra vágtam őket. Amikor minden kihűlt, összekevertem a joghurttal, pár szem olajbogyóval, és egy időre hűtőbe tettem, mielőtt megettem. Nagyon finom, és leírni bonyolultabb, mint megcsinálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése