2009. május 27., szerda

Caprese-vel sült csirkemell és fűszervajas spárga

Mindjárt vége a spárgaszezonnak, gondoltam, gyorsan kéne még csinálni, amíg van. Szerencsém volt, a Pluszban most csak 250 forintért adtak egy csokrot! Rögtön kettőt is vettem. Hogy jobban kiélvezhessem a spárga üde ízét, most egy teljesen semleges elkészítési módját választottam. Na meg hozzá egy kis csirkét....
Először is vékony szeletekre vágtam a csirkemellet, és grillező serpenyőben pici olívaolajon hirtelen megsütöttem, oldalanként egy-egy percig. Egy olívaolajjal halványan megkent tepsibe fektettem a szeleteket, és megkentem paradicsomszósszal, amit a következőképpen csináltam:
Hámozott konzervparadicsomot apróra daraboltam, nyomtam bele három gerezd fokhagymát, sót, borsot és oregánót és összekutyultam. A megkent húsokra egy-egy szelet bazsalikomos paradicsomot, olajbogyót és mozzarellát - tehát gyakorlatilag capresét - tettem, megborsoztam és egy kis húslevest (vizet is lehet) öntöttem alá, majd lefedve addig pároltam, míg puha lett. A végén fólia nélkül pirosra sütöttem az egészet.

Eközben hajszálvékonyan meghámoztam a spárgákat - én mindig meghámozom, mert nem szeretem, mikor olyan szálas - és sós, enyhén cukros vízben megfőztem. Aztán áttettettem őket egy tepsibe, fűszervajat tettem rá és kicsit megsütöttem. A fűszervaj lehet tetszőleges, én most nem túl markáns ízeket választottam: petrezselymet, zsályát és snidlinget kevertem a vajhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése