2010. január 9., szombat

Tőkehal kaprimártásban

Ma Ali készítette a vacsorát, én hozzá sem nyúltam. Mármint főzés közben. Csak elegánsan levonultam a műtermemből, amint megéreztem az ínycsiklandó illatokat és meghallottam a varázsszót: VACSI!!!

Így készítette:
A tőkehalszeleteket beszórta durva szemű sóval, egy felaprított chilivel és fehérborssal, majd vajon 2-2 percig sütötte őket oldalanként. A szeleteket kivette a serpenyőből, és melegen tartotta, amíg elkészült a körettel és a mártással. A mártáshoz még egy kis vajforgácsot dobott a serpenyőbe, aztán finomra vágott újhagymát és fokhagymát. Picit megpárolta-pirította, egy deci fehérborral felöntötte, majd amikor az jórészt elpárolgott, beleöntötte a tejszínt, amit a lecsepegtetett kaprival, pár csepp citrommal és egy kevés reszelt citromhéjjal együtt forrásig hevítve kevergetett. Csak óvatosan szabad sózni, mert a kapri sós.
Ennyi, és nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése