2010. január 23., szombat

Burgonya alagút



Ez a különlegesen rossz fotó egy különlegesen jó ételt rejt. Állítólag Burgonya Alagút a böcsületes neve, és eddig nem hogy nem ettem még ilyet, de még csak nem is hallottam róla. A szomszéd Erzsi néni készítette, és olyan aranyos volt, hogy lelkendezésemet látva másnap korrekt recepttel örvendeztetett meg. Így most kivételesen végre arányok is vannak.

Hozzávalók:
1 kg krumpli (legjobb a sárga színű), 2 dkg vaj, 2 tojás, 10 dkg füstölt szalonna, 3 dkg zsír, 3-4 evőkanál búzadara, 2 dl tejföl.
(Saját megjegyzésem: Én magam is megpróbáltam megcsinálni, de a reform-táplálkozás jegyében önfejűen úgy döntöttem, hogy ezt a sok zsiradékot én bizony kihagyom. Hiba volt, mert száraz lett. Így kell biza, zsírral, hadd szóljon! :))

A krumlit héjában megfőzzük, megpucoljuk, és még melegen áttörjük. A vajat elkeverjük a töjásokkal, 2 kanál tejföllel, összekeverjük az áttört krumlival és a búzadarával, jól összegyúrjuk. Nyúlgerinc alakúra formázzuk (az enyém vizilógerincre sikeredett), zsírral kikent tepsibe tesszük, majd vékony csíkokra vágott füstölt szalonnával tűzdeljük meg. Amikor megpirult, a tetejét megkenjük tejföllel, és még úgy is sütjük egy kicsit.
Nagyon masszív, önálló ételnek is tuti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése