2012. április 8., vasárnap

Húsvéti Kocsonya

Minden Húsvétkor, amikor füstölt sonkát főzök, lefagyasztom a főzőlevet, mert jó lesz az még babhoz, lencséhez, stb. De most maradt egy liter, ami már nem fért be a hűtőbe. Kezdetét vette hát a Húsvéti Sonka Ezer Arca Project, amikor is feltalálom a sonka újrahasznosítását.
Kocsonya - ez lett a főzőléből.
Ha időben eszembe jutott volna ez a mentőötlet, akkor már eleve tettem volna a sonka főzővízébe kocsonyásító cuccokat, de nem jutott eszembe. Így utólag kocsonyásítottam zselatinnal. (Alapból nem szeretem a zselatint, de jelentem: a Dr Oetker zselatin-por színtelen-szagtalan, teljesen bejött.)
A sonkalevet ugyanannyi vízzel hígitottam, hogy ne legyen olyan sós. Minden fél liter vízhez egy zacskó zselatinpor jár. Zacskónként 4 kanál vízzel fel kell főzni, és a többi léhez keverni. Melegíteni lehet, de főzni nem. Kissé langyosan kell a tálkákba porciózott húsra önteni, majd hűtőben dermeszteni.
Mivel Húsvét, ezért én főtt tojás karikákkal és felaprított friss zöldhagyma- forgácsokkal dobtam fel a kocsonyalevet.

1 megjegyzés: