2011. június 12., vasárnap

Chili con carne - Nagyon durva verzió

Figyelem, masszív kaja következik!!
Egyszer már próbálkoztam ezzel a poszttal, de egyrészt nagyon szégyelltem magam az ételben felbukkanó irreális mennyiségű zsír miatt, másrészt elfeledkeztem erről a kajáról. Peti szerencsére nem, és addig rágta az apja fülét, amíg újra megcsinálta. Ismét nagyon finom lett, most lestem, így csinálta:

Először egy jókora marék töpörtyűt kisütött. Kiszedte a pörcöt, a kiolvadt zsírra rádobott megint egy jó nagy maréknyi felkockázott kolozsvári szalonnát. Nehogymá ne legyen elég zsíros! Na! Újra kiszedte a pörcöket, jöhet az újabb zsíradó alapanyag: egy hosszú szál parasztkolbász felkarikázva. Ezt is szépen kisütötte, kiszedte. Volt már zsír rendesen, erre dobta rá a két nagy fej, felkockázott hagymát, majd amikor szép lassan üvegesre pirult, a kb öt szelet felkockázott tarját. Ezt szépen megpirította, és ehhez dobta hozzá a recept névadóját, négy kicsi, kicsumázott, felaprított csilit. Eztán jöhetett végre a bab, ezúttal konzervből csinálta, jó kis vörösbab konzervből. Ha nem konzerv lett volna, akkor előző nap beáztatott volna fél kg babot és előfőzte volna, de most maradt a könnyebbik út.... Konzervből is ennyi került bele.
Szóval babkonzerv, erre rá kb negyed kiló meghámozott paradicsom felkockázva. Az előzőleg kiszedegetett kolbász és egyéb pörcnemű visszakerült a masszába, és pár babérlevéllel, három gerezd összenyomott fokhagymával, sóval-borssal addig főzte, amíg besűrűsödött az egész.
Meg kell hogy mondjam, én utálom a zsíros ételeket, de ez bejött. A végeredményen egyáltalán nem érződött a belekerült sok zsír, nem is értem, miért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése