2010. augusztus 26., csütörtök

Máktorta


A minap Dóráék voltak vendégségben, és ilyen tortával leptek meg minket. A gyerekek egy másodperc alatt fölporszívózták, amin nincs mit csodálkozni, mert iszonyú finom.
Úgyhogy másnap gondoltam egyet, és megcsináltam én is. Nagyon szimpatikus, hogy amellett hogy finom, rém egyszerű elkészíteni, még nekem is sikerült.
Hat tojást kettéválasztunk, a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját összekeverjük 20 dkg vajjal, 15 dkg cukorral, 2 comag vaníliáscukorral, egy kávéskanálnyi sütőporral, majd belekeverjük a lényeget, 15 dkg őrölt mákot és 70 gr darált diót, egy csipet fahéjat. Óvatosan hozzákeverjük a felvert habot, homogén masszává elegyítjük az egészet, kivajazott tortaformába öntjük és 150 fokon kb egy óráig sütjük.
Nem megmondtam?
Van aki lekvárral és tejszínhabbal szereti, szerintünk így magában is remek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése