2009. augusztus 7., péntek

A cukkini ezer arca 3. - Cukkinikrémleves pirított zsályával, dióval és kéttféle sajttal

Ízletes cukkinikrémlevest főztem a minap - csak az a kár, hogy elfelejtettem lefotózni. Mindenesetre leírom, hogy legközelebb ne kelljen újra feltalálni, pedig nagyon finom lett, és büszke vagyok magamra, mert saját kreáció.
Egy marék apróra vágott hagymát olívaolajon megdinszteltem, majd erre dobtam a hámozatlanul felkockázott nagyon zsenge cukkinit - kb 4 db kis termést. Felöntöttem vízzel, sóval, borssal és szerecsendióval ízesítettem, nyomtam bele öt gerezd fokhagymát, és puhára főztem (ez nagyon hamar bekövetkezik). Ekkor belereszeltem kb húsz deka rokfort sajtot, hozzáöntöttem egy pohár tejszínt, és összeforraltam, majd botmixerrel pürésítettem.
Közben megpirítottam egy marék diót, csak úgy szárazon. Vigyázni kell, mert hamar odaéghet. Aztán némi olívaolajon néhány zsályalevélkét is megpirítottam, és ezzel, valamint a rusztikusra aprított dióval és felkockázott mozzarellával tálaltam a levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése