2009. augusztus 22., szombat

Melanzane alla parmiggiana


A héten egy nemzetközi illusztrációs workshopon vettem részt Olaszországban, Velencében, ahol is egyszercsak - mi másra? - a kajákra terelődött a szó. Az volt a kérdés, hogy vajon a jelen lévő olaszok számára mi a legeslegfinomabb olasz étel, és egy emberként felelték lelkesen, hogy a Melanzane alla parmigiana! Gondoltam, ha ez ennyire jó, akkor valamelyik este megkóstolom a helyi éttermek egyikében, de sajnos egyik, általunk meglátogatott velencei étterem étlapján sem szerepelt a szóban forgó étel. Kíváncsiságom azonban nem hagyott alább hazaérkezve sem, és elhatároztam, hogy elkészítem. A neten találtam különféle recepteket, persze mind más, én azt készítettem el, ami az én elképzeléseimnek leginkább megfelelt. Közben rájöttem, hogy ez bizony ugyanaz az étel, mint amit Gyula főzött nekünk a hálaadó vacsorán, és ami elmondhatatlanul ízlett nekem!
Én így készítettem:
A megmosott padlizsánokat hosszában félcentis szeletekre vágtam, besóztam őket és egy óráig állni hagytam, hogy kifolyjon a leve. Közben elkészítettem a sugot: Egy fej zúzott fokhagymát olívaolajon kicsit megpirítottam, majd rögtön rádobtam az előzőleg meghámozott-felaprított kilónyi paradicsomot és rövid ideig pároltam. Csak só, bors és egy marék friss bazsalikom került bele. Amikor ez elkészült, a padlizsánokkal folytattam: leitattam a levét, majd lisztbe forgattam a szeleteket és grillező serpenyőben, pici olívaolajon megsütöttem őket. A zsiradékot leitatva tepsibe fektettem a szeleteket, rákentem egy rétegnyi sugót, majd befedtem vékonyra szeletelt mozzarellával, majd újra padlizsán, sugo és mozzarella következett, amíg tartottak az alapanyagok. A tetejére padlizsán került csak a mártással, és reszelt parmezánnal szórtam meg, majd 200 fokos sütőben pirosra sütöttem.
Igazuk volt az olaszoknak: igen, ez mennyei!!

1 megjegyzés: