2016. április 18., hétfő

Sonkás-krumplis frittata



Megmaradt a húsvéti sonka? Meg egy kis tepsis krumpli? Oda se neki! A maradékok újrahasznosításának egyik legnagyszerűbb és legegyszerűbb módja összedobni egy jó kis frittátát. Szinte bármiből lehet készíteni, a variációk tárháza végtelen, a lehetőségeknek csak a fantáziánk szabhat határt... :).
Én ezúttal maradék sonkából és tepsis krumpliból csináltam, de ha valakinek épp nincs itthon efféle maradék, és elhiszi nekem, hogy ez az összeállítás nagyon harmonikus, azok kedvéért leírom, hogy hogyan lehet megcsinálni, ha nem maradékból készül.

Megfőzöm a nyers füstölt sonkát vagy a füstölt csülköt, ami épp szembejön. Jó sokáig kell főzni, hogy megpuhuljon.
Mielőtt a sonka teljesen megpuhulna, a főzési idő letelte előtt kb egy órával előkészítem a tepsis krumplit. Nagyobb cikkelyekre vágom a krumplit, ugyanannyi rusztikus szeletekre vágott hagymát dobok mellé, megszórom némi egész köménnyel, meghintem egy kis olajjal, öntök rá egy keveset a sonka füstös levéből jól (ez esetben nem szabad sózni). Összekeverem, és 180 fokos sütőben addig sütöm, amíg megpuhul és a teteje megpirul.

Amikor minden elkészült, egyforma kockányi darabokra vágom a sonkát és a krumplit, és egy nagy hőálló tálban összekeverem. (Ez a mennyiség kb fél tepsi krumplit jelent és nagyjából ugyanannyi sonkát.) Hat egész tojást felverek, hozzáöntök 250 ml főzőtejszínt és 200 ml tejet, szerecsendiót reszelek bele, picit megsózom és összekeverem. Ráöntöm a krumplis-sonkás keverékre, a tetejét pedig megsózom reszelt sajttal. Szinte bármilyen félkemény sajt megfelel, nyilván a karakteresebb sajtok jobban meghatározzák az ízét. Addig sütöm, míg a tojás megszilárdul és a sajt szép aranybarnára pirul a tetején. Ez kb fél óra. Én most paradicsomos cukkinisalátával tálaltam, de bármilyen friss kevert saláta jól illik mellé.

Szóval így is el lehet persze készíteni, de mennyivel egyszerűbb és gyorsabb az előző napi maradékokat felhasználni. Nem beszélve arról, hogy ezekkel a maradék-újrahasznosítási ötletekkel nem kell egy hétig ugyanazt ennünk, és legfőképpen így nem dobunk ki semmilyen ennivalót!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése