2013. július 8., hétfő

Gorgonzolakrém kaprival és szárított paradicsommal



A minap Dóra barátnőmmel találkoztam, aki nagy rajongója a kenceficéimnek, és kérte, hogy vigyek neki krémeket. Találtam egy szép nagy darab gorgonzolát a hűtőben, gondoltam, megcsinálom azt a diós gorgonzolát, ami nagyon ízlett neki. Igen ám, csak éppen dió nem volt itthon. És milyen jó, hogy nem volt, mert így legalább feltalálhattam valami egészen újat, mégpedig ezt a kapris-szárított paradicsomos kenceficét. Azt nem tudom, hogy neki bejött-e, de nekem jelenleg ez a kedvencem :).

Aprítógépben pürésítettem a 250 gr gorgonzolát, majd áttettem egy keverőtálba. Összezúztam egy evőkanálnyi kapribogyót és két evőkanálnyi szárított paradicsomot, és hozzákevertem a gorgonzolához. Ezen a ponton álljunk meg egy kicsit. Én sóban tartósított kapribogyót használtam, mert szerintem az sokkal finomabb, mint az ecetes, de bármelyik megoldás jó lehet. A sóban tartósítottal úgy kell eljárni, hogy felhasználás előtt szűrőben alaposan le kell mosni róla a sót: még így is nagyon sós marad, de már finom, ehető. Mindenesetre ez megadja a kellő sómennyiséget a kencéhez, azt tehát sózni már nem szabad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése